The North Face opent pop-up store in Val San Nicolò

Het openingsfeest van de eerste The North Face-winkel was er een om niet snel te vergeten. Op 26 oktober 1966 stond de bescheiden outdoorwinkel in San Francisco vol punk-klimmers, fashionista’s, activisten, socialites en beatniks. Een aantal vriendelijke bikers bemande de toegangsdeuren, terwijl het aanwezige publiek genoot van een geïmproviseerde set van de legendarische band The Grateful Dead. Je zou het kunnen zien als de geboorte van de ware The North Face-spirit.

Nu, meer dan vijftig jaar na dato en als eerbetoon aan die avond, is The North Face trots om de grenzen van het ontdekken nog verder te verleggen. En wel door zijn meest iconische pop-up store ooit te openen, gelegen op 2.100 meter hoogte in het hart van de Italiaanse Dolomieten.

[vc_gallery interval=”5″ images=”24326,24324,24325″ img_size=”full” css=”.vc_custom_1532693064570{margin-bottom: 0px !important;}”]

De nieuwe winkel in Val San Nicolò is enkel bereikbaar te voet. Een hike van twee uur is nodig om je te kunnen storten op de daar aanwezige unieke kledingcollectie, eerder gedragen door enkele van de meest indrukwekkende ontdekkers van deze tijd. Van Alex Honnold en Conrad Anker tot Simone Moro en Caroline Ciavaldini. Acht collectors items – tassen en jassen gedragen door deze The North Face-atleten tijdens de hoogtepunten van hun carrière – hangen er tentoongesteld. Er zijn nieuwe edities van deze items opnieuw in de collectie opgenomen en voorzien van een persoonlijke boodschap van elke atleet om de nieuwe eigenaar te inspireren met het The North Face-motto: Never Stop Exploring.

De pop-up store blijft tien dagen open. Tijdens deze periode hebben dappere ontdekkers de kans om dit kledingarchief van de atleten te bezoeken en de collectie zelf te ervaren. Daarna worden de kledingstukken geveild. Alle opbrengsten ervan gaan naar het berggebied. Ook zijn nieuwe edities van de jassen en tassen zelf aan te schaffen. Dit project is een waar eerbetoon aan de wortels van The North Face, en is bedacht om uiteindelijk te transformeren in een blijvende bivak die de komende jaren nog meer ontdekkingstochten mogelijk maakt.

[vc_gallery interval=”0″ images=”24323″ img_size=”full” css=”.vc_custom_1532693075640{margin-bottom: 0px !important;}”]

De opening van de pop-up store tijdens het The North Face Mountain Festival is tevens de start van The Pinnacle Project van The North Face. Dit project nodigt rebelse geesten uit om samen te ontdekken. En wel dankzij een aantal unieke evenementen die outdoor, fashion, design en muziek combineren, en volgen op de opening van de pop-up store. Vooralsnog staan er evenementen in Berlijn en Manchester op de planning, waarover later meer informatie. Op deze locaties zijn straks ook felbegeerde limited edition-collecties beschikbaar.

Hayco Volkers
Hayco Volkers
I have practiced a multitude of sports since my youth to the present. My first sports as a child were judo and athletics. Cycling, hiking, mountain biking, kyokushin karate, diving, baseball, golf and windsurfing, rowing and krav maga were added later.

LAAT EEN REACTIE ACHTER

Please enter your comment!
Please enter your name here

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.

Lees ook

Gerelateerd

Recente artikelen

5 adembenemende wandelingen langs meren in de Franse Ardennen

Niet veel Nederlanders weten dat de Ardennen zich verder uitstrekken dan België. Het Franse gedeelte is minder toeristisch dan de Belgische buren, waardoor je...

GearBite: De midlayers van Fjällräven

Fjällräven heeft een aantal midlayers waarmee je de komende maanden behaaglijk rond het kampvuur kunt zitten tijdens een zwoele zomeravond. Gezelliger wordt het niet...

Het ultieme SUP board is de Billboard Heron 4

Op zoek naar high-end gear kom je soms pareltjes tegen. Op mijn zoektocht naar een degelijk opblaasbaar sup board voor langere tochten met de...

Schrijf je in voor onze onregelmatige nieuwsbrief